دبستان دخترانه مریخی پور حبیب آباد

ضیافت اندیشه در قالب وبلاگ مدرسه

دبستان دخترانه مریخی پور حبیب آباد

ضیافت اندیشه در قالب وبلاگ مدرسه

جعبه ابزار
دبستان دخترانه مریخی پور حبیب آباد

پایگاه اطلاع رسانی دبستان دخترانه حاج مصطفی مریخی پور شهر حبیب آباد برخوار به منظور تبادل اطلاعات بین دانش آموزان ایجاد گردیده است ...

طبقه بندی موضوعی

محققان برنامه RAP(شناسایی سریع گونه‌ها) وابسته به سازمان بین‌المللی حفاظت منابع طبیعی در طی ۲۰ سال اخیر موفق به کشف بیش از ۱۳۰۰ گونه جدید از حیوانات در نقاط مختلف جهان شده‌اند…

داینواسپایدر

 

 

داینواسپایدرها یکی از معدود بندپایانی است که طی ۳۰۰ میلیون سال اخیر ( قبل از حضور دایناسورها روی زمین) دچار تغییرات چندانی نشده‌اند...


داینوسپایدر از موریانه‌ها و لارو مورچه تغذیه می‌کند. این گونه در سال ۲۰۰۶ در جنگل‌های کشور غنا کشف شده است. این حشره ۱۱میلیمتری بزرگترین گونه شناخته شده در میان ۵۷ گونه فعلی است.



خفاش یودا

 

امپراطور عقرب‌ها

 

 

این عقرب به طول ۲۰ سانتی‌متر طی پژوهش‌های RAP در سال ۲۰۰۶ در کشور آفریقایی غنا کشف شد. امپراطور عقرب‌ها جزو بزرگ‌ترین‌های دنیا محسوب می‌شود.

این عقرب سم تولید می‌کند اما سم آن نه‌تنها برای انسان خطرناک نیست بلکه می‌تواند مفید هم باشد. به گفته محققان سم این عقرب می‌تواند به تولید داروهایی برای بهبود آریتمی و دیگر ناراحتی‌های قلبی کمک کند.

گونه جدیدی از جوندگان

 

 

این گونه جدید که شبیه به چین‌چیلاهای کشف شده در مقبره اینکاها است، نوعی موش است که طی کاوش‌های سال ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ در کوهستان‌های پرو کشف شده است.

سوسک دوستدار محیط

 

 

این سوسک درون غاری در گینه در سال ۲۰۰۲ کشف شده است. این غار تنها محل زندگی دیگر سوسک‌‌های آفریقایی این گونه است.

این سوسک می‌تواند با تخریب زباله‌ها آنها را به مواد اولیه مورد نیاز طبیعت و انسان تبدیل کند. به گفته محققانRAP، این سوسک بخشی از اکوسیستمی است که برای حفظ تعادل میان طبیعت و مواد شیمیایی ساخت انسان تلاش می‌کند.


سنجاقک Platycypha

 

 

این سنجاقک سال ۲۰۰۴ توسط تیم تحقیقاتی RAP در آبگیرهای رودخانه کنگو کشف شده است. از آنجا که این سنجاقک‌ها یکی از حساس‌ترین جانداران به آلودگی آب هستند، می‌توان از سالم بودن آب این رودخانه مطمئن شد. این گونه از آبزیان بسیارکوچک و پشه‌ها تغذیه می‌کند.

مورچه قلاب ماهی!

 

 

این مورچه سرباز ۱٫۵ سانتیمتری در جنگل‌های کشور کامبوج کشف شده است. این مورچه با فرو کردن خارهای پشتش، شکارچیان را می‌راند.

مورچه‌های این گونه هنگام احساس خطر در اطراف لانه پراکنده خواهند شد و با بستن دو قلاب جلوی دهانشان منظره‌ای دفاعی و هشداردهنده برای حفاظت از لانه ایجاد خواهند کرد.

قورباغه پینوکیو

 

 

 

این قورباغه عجیب که در سال ۲۰۰۸ در کوهستان‌های اندونزی کشف شده، زائده‌ای روی بینی‌اش دارد که هنوز محققان موفق به کشف دلیل وجود چنین زایده‌ای نشده‌اند.

قورباغه چشم بزرگ

 

 

این قورباغه درختی بزرگ که سال ۲۰۰۸ نزدیک رودخانه‌ای در کوهستان‌های گینه کشف شده، مانند بسیاری از گونه‌های مشابه آن، زیر سنگ‌ها و کناره‌های رودخانه تخم‌ریزی می‌کند.

طول این قورباغه درختی ۱۵ سانتی‌متر و چشمهای بزرگش برای شکار مناسب است.

سنگین‌ترین عنکبوت

 

 

طول پاهای این عنکبوت بزرگ تا ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد و حدود ۱۷۰ گرم وزن دارد. این عنکبوت سنگین‌ترین عنکبوت شناخته شده در جهان است و از حشرات کوچک ساکن جنگل‌های آمریکای جنوبی، مارهای سمی و مارمولک‌ها تغذیه می‌کند. این عنکبوت سم تولید می‌کند اما سم آن برای انسان خطرناک نیست.

پرنده گولا

 

 

پرنده گولا مالیمب (Gola Malimbe) در جنگل‌های جنوب‌شرقی گینه-خانه بیش از یک‌سوم گونه‌های کمیاب و استثنایی پرندگان- کشف شده است. این پرنده جزو نادرترین گونه‌های کشف شده مابین ۱۳۰۰ گونه جدید کشف شده‌ ‌توسط RAP طی ۲۰ سال اخیر بوده است.

شکارچی در کمین نشسته

 

 

این حشره راست بال با نام Brachyamytta rapidoaestima یکی از نمونه‌های کشف شدهدر غنا و گینه در سال ۲۰۰۲ است. این گونه شکارچی برای شکار حشرات کوچک کمین زیر برگ‌ها کمین می‌کند و سرانجام آنها را به دام می‌اندازد. دلیل انتخاب نام این شکارچی سکونت آن در جنگل‌های غربی آفریقا است که به سرعت در حال تخریب هستند.

حشره بارباپاپا

 

 

این حشره با بال‌های زیبا که سال ۲۰۰۶ در آمریکای جنوبی کشف شده، دو شیوه استتار اختصاصی دارد، یکی استفاده از طرح بال‌ها برای تبدیل شدن به یک برگ مرده و دیگری حرکات سریع و استفاده از طرح چشم مانند بال‌های میانی‌اش است که پرواز یک پرنده بزرگ را تداعی کند.

ماهی رنگین کمان

 

 

این ماهی زیبا که در سال ۲۰۰۶ در اندونزی کشف شده، از شیوه‌ای منحصربه‌فرد برای جذب جنس مخالف استفاده می‌کند. ماهی نر به کمک این رنگ‌های الکتریکی که در تصویر می‌بینید، توجه ماهی ماده را جلب خواهد کرد.

سمندر ای.تی

 

 

این جاندار که برای اولین‌بار سال ۲۰۰۹ در جنگل‌های بارانی اکوادور کشف شده، یک سمندر ای.تی (ET) است. این جاندار نه‌تنها مانند همنام فضایی خود انگشت سبابه بلندی دارد و از آن برای گرفتن برگ‌ها و بهبود حرکت استفاده می‌کند. سمندر ای.تی فاقد ریه است و از راه پوست تنفس می‌کند.

مارمولک شیطان نما

 

این مارمولک دم برگی با ظاهر ترسناک که در سال ۱۹۹۸ در ماداگاسکار کشف شده، یکی از ۱۰ جاندار در معرض انقراض به دلیل قاچاق در سال ۲۰۰۴ بوده است. پوست این جاندار به استتار خوب آن کمک کرده و شکار در شب را برایش ساده‌تر خواهد کرد.

پرنده عسل‌خوار

 

 

این پرنده عسل‌خوار دودی رنگ ساکن ارتفاعات اندونزی است. این پرنده که در ارتفاع بالای ۱۶۰۰ متری زندگی می‌کند، از شیره گل‌ها تغذیه می‌کند و در گرده‌افشانی نقش بسیار باارزشی را ایفا خواهد کرد.

گربه ماهی با دندان‌های قوی

 

 

این گربه ماهی منحصربه‌فرد که اولین‌بار سال ۲۰۰۵ در آب‌های آمریکای جنوبی کشف شده، می‌تواند به کمک آرواره‌هایش به شکار در آب‌های این منطقه بپردازد. آرواره‌ها و دندان‌های قوی این ماهی برای تکه‌تکه کردن انواع بی‌مهرگان و جلبک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مورچه پلنگی

 

 

این مورچه که ظاهری شبیه به پلنگ‌ها دارد و سال ۲۰۰۹ در گینه‌نو کشف شده، شکارچی ماهری نیز هست. این مورچه به کمک آرواره‌هایش قربانیان را که اغلب بی‌مهرگان کوچک هستند، حمل می‌کند و گاهی از آن برای حمل مورچه‌های کوچک استفاده خواهد کرد.

کوسه راه رونده

 

 

این کوسه که در سال ۲۰۰۶ در آب‌های اندونزی کشف شده، بسیارمورد‌توجه محققان قرار گرفته است. این کوسه از ماهی‌های کوچک، خرچنگ، حلزون و میگوها تغذیه می‌کند. این گونه می‌تواند شنا کند اما اغلب از باله‌هایش برای راه‌رفتن در کف آب و روی مرجان‌ها استفاده می‌کند. این نمونه می‌تواند آغاز ظهور آبزیانی باشد که به خشکی پا خواهند گذاشت!

نظرات  (۲)

سلام مطالب آموزنده وزیبا بود
از خلفت خالقم لذت بردم بیشتر از هرسخنرانی خالقم مرا مجذوب خودکرد.
از مدیر مدرسه که نمیشناسمش متشکرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
ابزار پرش به بالا